You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות-  מכבי יבנה, נערים א' - דן
סיבוב שני מושלם עשה את ההבדל. קבוצת נערים א' והמאמן ניר איבגי (צילום: נזיה סולטאן)

ליגת האלופות- מכבי יבנה, נערים א' - דן

הקבוצה של ניר איבגי ניהלה מאבק עיקש עם השכנה מרחובות, אך סיבוב שני מושלם עשה את ההבדל בין השתיים. המרוויחה הגדולה - קבוצת שנתון 2008

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

מחלקת הנוער של מכבי יבנה נהנתה מעונה שמחה ומאושרת בחטיבה העליונה. קבוצות נערים ב' ונערים א' זכו באליפות מחוז דן, קבוצת הנוער הצליחה לעשות קאמבק מוצלח אחרי פתיחת עונה לא מוצלחת - ובעונה הבאה מחלקת הנוער של המועדון תזכה לייצוג בכל אחת מליגות המשנה בשנתוני הנוער והנערים. כתבה זו במסגרת פינת "ליגת האלופות" - פינת הפרגון שלנו לקבוצות שזכו באליפות רשמית בשנתוני הנוער והנערים, מוקדשת לקבוצת נערים א' בהדרכתו של ניר איבגי, ששברה רצף של 6 עונות בדרג המחוזי והחזירה את שנתון נערים א' לליגה הארצית, כשהמרוויחה הגדולה היא קבוצת שנתון 2008 - שזכתה בשתי אליפויות ברצף בשנתוני נערים ג' ונערים ב' תחת הדרכתו של יניב פרץ - שבמקביל הצליח להשאיר את קבוצת הנוער בליגה הלאומית. קבוצת שנתון 2008 תזכה לשחק בעונה הבאה בליגה הארצית של שנתון נערים א'.

קבוצת שנתון 2007 של מכבי יבנה התייצבה לעונה הזו אחרי שבעונה שעברה סיימה במקום ה-6 בטבלת מחוז דן של שנתון נערים ב', במרחק של 20 נקודות מהפסגה. הקבוצה נפרדה מהשחקן ההתקפי, לידור ימהרן, שעבר למכבי קביליו יפו מהליגה הארצית - במקביל קלטה שלושה שחקנים חדשים ויצאה לדרך.

אחרי סיבוב ראשון, שאותו סיימה בפסגת הטבלה צמודה למכבי שעריים רחובות, כשלכל אחת מהקבוצות מאזן זהה העומד על 8 ניצחונות, הפסד אחד ותוצאת תיקו אחת, הגיע לו סיבוב שני עוצמתי במיוחד מצידה של יבנה, שניצחה בכל עשרת המשחקים - כשגולת הכותרת היא ניצחון 1:3 על מכבי שעריים, שאותה הקדימה יבנה בטבלת הסיום של הליגה בפער של 7 נקודות, כשלזכותה מאזן צבירה של 55 נקודות מ-60 אפשריות, שווי של מעל 91.5 אחוזי הצלחה.

באורח פלא, יחס השערים של מכבי יבנה ומכבי שעריים הוא כמעט זהה. הגנת יבנה בראשות השוער רועי טובל - שהגיע מסקציה נס ציונה, הבלם עומרי כרמי והמגן השמאלי דביר חרזי - שכבש 7 שערים, ספגה 18 שערים - בדיוק כמו סך הספיגות של מכבי שעריים, שכבשה 77 שערים - שער אחד יותר ממכבי יבנה, אותה מייצג בכבוד בטבלת מלך שערי הליגה, עמית בוכמן - שכבש 26 שערים. שחקן נוסף שסיים עונה עם מאזן דו ספרתי של כיבושים הוא מאור שכטר, שהגיע מבני יהודה ת"א וסיים עונה עם 13 שערים.

מכבי יבנה, נערים א' (באדיבות המועדון)
נכנסו להילוך גבוה אחרי עונה מאכזבת. קבוצת נערים א' והמאמן, ניר איבגי (צילום: מדיה מכבי יבנה)

בראיון שהעניק ניר איבגי ליונתן גינזבורג, כתב האתר ONE, מצא המאמן להודות לשותף בכיר להצלחה ולפרגן לשחקניו: "תחילה אני רוצה להודות למנהל המקצועי יוסי זוזוט שנתן לי את הכלים כדי שנוכל לקחת אליפות. התחלנו את העונה במחנה האימונים שהיה מושלם מכל הבחינות, מקצועית וחברתית והיה גיבוש מדהים ברמה הכי גבוה שיש. עונה לא פשוטה עברה עלינו עם המלחמה והעצירות של האימונים. שאפו לילדים האלה, גברים אחד אחד".

ניר איבגי לא שכח לפרגן לשותפים נוספים להצלחה: "מכבי יבנה זה מועדון גדול שמתפתח להיות מועדון מוביל ברמה גבוהה מאוד. אני שמח שנפל בחלקי להיות שותף להיסטוריה שעשינו עם נערים א׳. אני מודה לחיים אזולאי, מוטי בן מויאל, נועם דוד ושוקי אמין על שיתוף הפעולה במשפחה שנקראת מכבי יבנה. כמובן שוב תודה לשחקנים שעבדו ונתנו את הכל, ביצעו את ההוראות הטקטיות והדברים המקצועיים. כל משחק היה ספורטיבי וניצחנו את רובם, כך שבסוף אנחנו חוגגים את האליפות".

האתגר הגדול של שחקני קבוצת שנתון 2007 של מכבי יבנה כבר מעבר לפינה. בקרוב יחלו אימוני קבוצת הנוער לקראת עונה נוספת בליגה הלאומית, מעניין יהיה לראות מי משחקני הקבוצה ימשיך בסגל הקבוצה ועד כמה יצליחו העולים לקבוצת הנוער להשתלב בקבוצה. אנחנו נהיה כאן כדי לעקוב.


שתפו אותנו